Folosirea aței dentare este o practică importantă pentru a menține o igienă orală corespunzătoare.

Ața dentară practic curăță spațiile dintre dinți îndepărtând hrana blocată. Este important ca după masă să se rezolve această problemă.

Deși au mai existat voci care au pus la îndoială beneficiile curățării dinților folosind ața dentară, în fapt este o parte esențială a îngrijirii dinților, dar și a gingiilor. Cel puțin o dată pe zi sau ori de câte ori se impune.

De ce?

1. Ajută la preveniea cariilor și la menținerea unor gingii sănătoase;

2. Protejează împotriva instalării plăcii bacteriene. Odată confortabil instalată, bacteriile pot ataca smalțul dinților iar apariția cariilor devine o formalitate.

De reținut este faptul că placa bacteriană neîndepartată se va întări până la tartru. Tartarul se colectează de-a lungul liniei de gingie și poate duce la afecțiuni ale gingiilor. După formarea tartrului, numai medicul dentist îl poate elimina.

Folosirea unor perii interdentare este un mod practic și eficient de a elimina rezidurile alimentare. Se descurcă excelent atât în spațiile mici cât și în cele înguste reușind să curețe cu precizie un eventual implant sau elementele unei lucrări. De asemenea, astfel de perii sunt indicate și pentru a curăța aparatele dentare.

Sunt ușor de utilizat, ușor de manevrat - grad mare de precizie - marimi extrem de variate, dar și durități felurite.

Dușul bucal reprezintă cea mai recentă metodă de a curăța spațiul interdentar. In 2 minute efectuează mai multe perieri decât o periuță manuală într-o lună, îndepartează placa bacteriană acolo unde perierea nu o poate face. Un avantaj important este cel dat de către posibilitatea de a folosi apa de gura în procesul de curățare, iar timpul petrecut operând acest instrument este semnificativ mai scurt decât metodele descrise mai inainte. Așadar, este mult mai eficient, dar și mai plăcut în utilizare.

Ideea este că nu contează foarte mult ce sistem folosiți, ață dentară sau altceva mai scump - cum e irigatorul oral - ci procesul în sine să aibă loc. Mulți oameni care au depășit pragul de 40 de ani și nu au asimilat acest obicei suferă de diverse afecțiuni ale gingiilor care pun la încercare simplul demers al lucrurilor de zi cu zi.